söndag 21 mars 2010

Ledig dag?

Detta vänder sig i första hand till alla män därför
att jag söker förståelse och medlidande.

Vi skulle ha en ledig dag från golfspel och bara
ha det lite lugnt, göra en utflykt till Chipiona och
sitta i solskenet på någon uteservering och äta
lite gott och njuta vilket vi också gjorde.
På hemvägen åkte vi via Sanlucar och damerna
ville gärna titta lite i köpcentret Las Dunas.

Jag antar att de flesta män har varit med sin
respektive på liknande ställen och det kan ju
ta lite tid men att lämna mor och dotter i ett
hus fullt av affärer är inget man skall göra varje
dag. Kan ni förstå beteendet med att systema-
tiskt besöka affär efter affär och bara titta utan
att handla något - vilket slöseri med tid.

Som tur är så har spanska köpcentra förutsett
detta fenomen och byggt in ganska många barer

där man får offra en euro för att få lit tröst när
timmarna går och man önskade att affärerna
stängde för dagen. Nåja det blev äntligen kväll
så vi fick vända hemåt där tröttheten gjorde
sig påmind. Det är i alla fall mindre tröttsamt
att spela 36 hål i ett sträck än att gå ut och handla
med mor och dotter.


Lägg till bild

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, jag drog med sambon på shoppingtur i helgen, han roade sig med att filma mig när jag gick där och rev i allt som fanns, sen satt han och skrattade åt filmerna, så det kanske är ett tips nästa gång :)