söndag 15 januari 2017

Jag saknar



Idag var vi och hälsade på goda vännerna Monika och Håkan som bor i Sigtuna. På lördag reser dom till Rota, då kommer jag osökt att tänka på att flera av våra vänner, såsom Gull-Britt och Gösta, som redan är på plats njuter av den Andalusiska solen och värmen.
Om någon vecka far Mona och Oswald också dit och jag känner att jag blir avundsjuk på dom som har förmånen att vara där, för jag hatar den här årstiden här i Sverige.
Jag saknar välkomstmötena, där man träffas, kanske efter flera år eller i fjol eller helt nya gäster att lära känna.
Jag saknar den första sällskapsrundan där nervositeten finns lite.
Jag saknar tävlingarna, att stå på första tee och känna det behagliga lugnet sänka sig i hela kroppen inför första slaget.
Jag saknar samvaron med alla som spelat och sitter i baren och väntar på prisutdelningen.
Jag saknar att ta en promenad till favoritbodegan El Gato och avnjuta ett glas sherry för att sedan ta en promenad i den ljumma kvällen med kära hustrun, kanske stanna till på en uteservering och ta en kaffe eller en öl.
Jag saknar promenaderna på den underbara strandpromenaden och att njuta av solskenet och kanske sitta en stund på La Caleta.
Jag saknar er alla kära vänner som jag har haft lyckan att lära känna genom åren. Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni har det bra och att ni också saknar Rota på samma sätt som jag när ni inte är där.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så kloka ord. Vi saknar Er här i Rota, ni var en del av inventarierna om man så säger. Hoppas ni snart kom komma tillbaka o njuta av härligheten här. Kramar från Ingemar o Lena

Anonym sa...

Om ni visste, Marianne och Perre, vad vi kommer att sakna er i Rota. H&M

Anonym sa...

Känn er som lyckans ostar som fått uppleva Rota och allt runt vistelsen där och kunna se tillbaka på alla fina minnen. Kram Gunn o Bengt. PS St Maria15 febr