fredag 24 september 2010

Travintresset vaknar


Jag har tidigare haft en hel del travhästar i min
ägo men sedan jag slutade med ägandet så har det
mest bara blivit lite V75-spelande. Jag läste av
en slump namnet Legl och blev genast påmind
om att jag som barn tillbringade stor del av ett
eller möjligen flera sommarlov hos en familj Legl
Jag mindes att dottern i familjen var trav-
intresserad som vuxen (genom min mamma)
På en del underliga vägar fick jag reda på att
även hennes dotter Helena hade travhästar, så jag tog
kontakt med henne och har varit på trav och
träffat henne när hon haft starthäst.
På bilden ovan håller hon på att sela ut en
häst som heter Quincy Jet och skall starta
i ett montelopp för första gången.


Även Helenas dotter fick vara med på travbanan
Här ser man Quincy Jet under en värmningsrunda


Inga kommentarer: