onsdag 14 december 2011

14 dec

 Idag var det marknad i Rota som varje onsdag. Det hör verkligen inte till vanligheterna att jag besöker nämda plats i onödan men eftersom damerna (Marianne och Ingalill, som f.ö. är Helenes mamma) ville ha sällskap så som den gentleman jag är ställde jag upp.
 Medan damerna gick för sig och kände på varje klädesplagg på hela marknaden så gick jag snabbt igenom för att hitta något intressant, vilket givetvis var chanslöst. Här t.ex. ligger godiset bland vitlöken hoppas det inte tar smak så vitlöken smakar godis.
 Vi hade kommit överens om en träffpunkt en viss tid och jag var i tid c:a 45 minuter före så jag stog och studerade människor vilket är ganska roligt ibland.
Jag lade märkke till speciellt en mörkhyad dam som fick väldigt bråttom in på en toalett med hjälp av en städare när det kom två poliser. Det roliga var att poliserna stannade utanför toaletten minst 20 minuter och pratade med folk som gick förbi. Damen på toaletten gläntade på dörren många gånger men drog sig tillbaka in igen, hon måste ha varit riktigt nödig. När poliserna gick vidare så var hon också färdig och hade bråttom bort från marknaden. Jag vågade inte rikta kameran direkt mot henne så jag tog bilden från höftläge.

Inga kommentarer: