torsdag 19 januari 2012

Jösses vilken dag

 Dagen började med att jag blev väckt med frukost och denna vackra blombukett av Marianne. Jag satte på datorn och kollade mejlen och även där hade jag fått gratulationer från vänner.
 Lite senare på dagen, vid lunchtid gjorde marianne en av mina favoriträtter nämligen tunna pannkakor som jag gärna äter med jordgubbssylt. Två av våra nära vänner (Mona och Oswald) kom med en inbjudan på en middag på valfri restaurang, gällde för två, så det blir efter tävlingen på fredag. Ingalill, Helenes mamma, kom utanför när vi satt på balkongen så jag ropade upp henne med att äta lite pannkakor så där satt vi fem och åt tunna pannkakor och drack champagne mitt på dagen.
 Onsdagar är "pubkväll" så vi gick som vanligt iväg men när vi kom till den vanliga puben (Dog and Duck) var den stängd så jag trodde att alla hade gått till den andra (La Moderna) så jag var på väg dit då Marianne plötsligt var hungrig och ville gå till ZEN och ta en matbit. Jag ville inte ha men hon sa "jag går i alla fall dit" så det blev att jag följde med. Väl framme och när vi kom in så möttes jag av mitt livs största överraskning: Helene och John hade bokat restaurangen och alla januarigästerna var där så och stämde upp i - jag må han leva - närjag kom in. Jag har i alla fall aldrig blivit så uppvaktad förr, till och med restaurangägaren gratulerade mig och jag fick en flaska fin sherry av honom.
 Av Playa Golf fick jag en ny golfbag, John hade nog sett min gamla och Helene kom med en ny tröja med texten: PEDRO GRANDE 70, snacka om att ha vänner. Kvällen fortsatte med god mat och dryck vilket jag inte heller behövde betala. När det var dags att gå hem, trodde jag, drog färden vidare till puben ´"Paddys" där vännerna bjöd vidare.

Efter en ganska sen kväll kan jag bara summera det så här: Marianne och alla ni som var med :  Jag vill ge er en stor kram.
Jag kan inte förstå hur ni alla kunde vara så nollställda fastän ni visste det här flera dagar tidigare. Jag anade absolut ingenting. TACK, TACK, TACK

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hade önskat att jag kunde varit med o firat dig Perre! Kram Lill-Nina

Anonym sa...

snöiga men jättevarma hälsningar och kramar till
dej perre GRATTIS GRATTIS
ingvar och birgitta