måndag 23 januari 2012

Måndag morgon

Har ni någon gång känt er lite dumma? Ibland gör jag det, som när jag fyllde bensin i min dieseldrivna bil, några dagar senare skulle jag vara riktigt smart för eftersom vi bor i en privatlägenhet så måste vi ombesörja allt som behövs själva. Detta hände: Vattnet rann ner ganska dåligt i handfatet i badrummet så jag gick till affären för att köpa något medel som rensar avlopp. Jag hittade en burk med pedagogiska bilder hur man rensar avlopp så jag gjorde som det stod på burken men eftersom jag inte kan läsa spansk text så bra så uppmärksammade jag inte att det skulle hällas i tillsammans med hett vatten utan jag trodde att det skulle ligga till sig lite. När jag sedan slog i vattnet så var det totalstopp och jag försökte med allt, till och med ringde min son som är rörmokare men han antydde att jag hade något fel i huvudet som gjorde så.
Det blev att ringa efter en rörmokare som ordnade till allt för en kostnad av en euro i minuten och han höll på i 45 minuter.
Nästa dumhetskänsla hände idag. Vi skulle gå till posten närjag fick ett SMS som jag naturligtvis öppnade meddetsamma och läste det för hustrun som utan min vetskap hade gått in på postkontoret så där stog jag och läste högt för alla andra utom den som skulle höra det, inte undra på att dom tittade lite snett på mig.

3 kommentarer:

stationsvakt@gmail.com sa...

Haha!!

ingvar+birgitta sa...

det har med åldern att göra perre
ingvar

Anonym sa...

Perre Där ser du att du måste kunna fler ord än sherry.....när det gäller drycker........
Vinterhälsningar Owe