måndag 27 februari 2012

Bilar

 Här i Spanien används bilen till det den ursprungligen var tänkt för, nämligen att transportera sig med till skillnad i Sverige där den verkar till för att tvätta och putsa på.
 Att det blir en buckla i plåten gör ju inte så mycket, det går ju ändå att köra den.
 Det är mera en regel än ett undantag att det är lite småskador här och där.
Första åren jag var här, jag åker ju egen bil hit, blev jag jätteirriterad över en liten buckla som uppstod på en parkeringsplats och det inte var någon som gav sig tillkänna. Efter det har det blivit lite nya buclor varje år som jag varit här.
Jag såg t.ex i en bilkö en som inte hann stanna helt utan knuffade till framförvarande. Varken den påkörda eller den påkörande steg ur sin bil utan det blev bara lite tecknande åt varandra med händer och fingrar.
Om det äe för trångt och det bara fattas någon decimeter vid en fickparkering så gör man helt sonika plats genom att trycka till bilen bakom.

Inga kommentarer: