tisdag 29 maj 2012

Telia

Visst kan man bli trött på dessa stelbenta och principfasta statliga och halvstatliga verk som
 t.ex.TELIA. Idag var jag inne på en teliabutik i Eskilstuna för att förhandla om att få ha både mitt telefon och internetabbonnemang vilande i sju månader då jag är i Rota. Svaret blev följande: "Det kan ju finnas någon som står i kö för att vilja ha din plats i telestationen" Följden blev att Telia miste en kund för jag sade helt enkelt upp mina abbonnemang både av internet och fast telefoni.
Så när vi kommer hem från Spanien nästa vår så blir det endast mobiltelefon och en ny internetleverantör.

1 kommentar:

Telia Kundservice sa...

Hej!

Jag heter Marcus Haglund och jobbar på Telia kundservice. Jag beklagar det beskedet du fått. Vi kan lägga om ditt fasta telefonabonnemang till en telefonsvarare och på så sätt ha den "vilande", det innebär dock att ledningen blir ledig och om någon t ex skulle bygga ett hus bredvid ditt och ledningen i marken är ledig så finns chansen att den ledning som du använt dras till det nybyggda huset.

Om du har ett bredbandsabonnemang i dagsläget så kan vi inte lägga det vilande, du får i så fall säga upp det och nyteckna när du kommer tillbaka.

Ha en fortsatt bra dag!

Med vänlig hälsning
Marcus Haglund