måndag 25 juni 2012

Hur det känns att bli miljonär

Jag hade gjort ett v75-system för 480 kr, vilket är mångdubbelt mer än vad jag brukar. Jag åkte till Örebrotravet för att se loppen live.
 Väl på plats så fick jag se hästarna springa in som vinnare i lopp efter lopp och när dagen var slut hade alla mina vunnit och utdelningen blev 2,5 miljoner kronor. När jag skulle lösa ut min vinst så sade kassörskan: "Du har förvisso alla rätt här på Örebrotravet men du har ju lämnat in en v75-kupong och v75 körs i Kalmar så den här kupongen är värdelös" Hon tog min kupong och rev den i bitar och jag fick se alla miljonerna gå upp i rök.
 
Detta hände mig häromnatten och var en otäck dröm som kändes verklig och när jag vaknat var jag lika fattig som vanligt. Känslan av att vara rik gick snart över men jag är i alla fall frisk och det är en rikedom i sig.

Inga kommentarer: