måndag 20 augusti 2012

Nu var det ett tag sedan jag hade något vettigt att skriva om och det har jag ju egentligen inte nu heller men den gågna helgen var vi hemma hos Wenche och Bosse i Ulricehamn. På lördagen spelade vi på en 12-hålsbana som heter Åsundsholm och ligger nära Tranemo. Den är byggd på ett gods som tillhört Birgit Sparre vilken var en erkänd författare med bl.a romansviten "gårdarna runt sjön"
På söndagen spelade vi på Ulricehamns vackra bana vilken ligger på höjden ovanför staden och är ganska svårspelad för en medelspelare som mig.

Idag, måndag har jag spelat en H65-match på Vidbynäs svåra bana som heter "Axabanan" och på vissa hål kan man tro att det är mer sandbunkrar än gräsytor. Dessutom är den oerhört krävande att gå, därför förstår man varför så gott som alla medlemmar har elvagnar.
Och så en liten historia:
En man satte in en annons: 'Fru Sökes'.
Nästa dag fick han över hundra brev.
De innehöll alla samma svar: 'Du kan få min.'

Inga kommentarer: