torsdag 6 december 2012

Usch

Det händer som alla vet, att när man druckit ett par öl till middagen på kvällen så behöver man gå upp på natten och gå på toaletten. Detta hände mig i går natt, men eftersom jag inte ville bli helt klarvaken genom att tända lyset så gick jag upp i mörkret och satte mig på toalettstolen. När jag satt där med fötterna mot de svala golvplattorna så kände jag plötsligt något som gick över min vänstra fot. Det var något ganska stort med vassa fötter eller ben.
Jag blev naturligtvis rädd och tände omedelbart lampan men då syntes ingenting. Efteråt undrade jag om det var en sådan här
kackerlacka som det finns en hel del av härnere. Eller var det en
sådan här liten krabat, men det tror jag inte för det är nog ganska ovanligt inomhus i en modern lägenhet. kanske var det en ofarlig
liten skorpion. Det finns förresten sådana att köpa i zooaffärerna som husdjur, men jag tror inte att det var en sådan heller utan mysteriet med den som sprang över min fot får förbli olöst. Numera kommer jag att tända lampan först i alla fall.

1 kommentar:

stationsvakt@gmail.com sa...

Det kanske var en bortsprungen chinchilla.