tisdag 21 maj 2013

Golfveckan


Vi kom fram med färjan från Nynäshamn på söndagseftermiddagen och blev hjärtligt mottagna av Gunn och Bengt. Vi har fått låna detta magnifika hus en vecka. Det har ett stort vardagsrum och två sovrum. Det finns också uteplatser på bägge sidorna av huset, så det är bara att flytta runt beroende hur solen står på himlen.
Huset ligger bara c:a 200 meter från havet i en riktig "Gotlänsk" del av ön.
Nu till själva tävlingen, på måndagen startade vi kl.14:00 och jag spelade på Gotska GK. Hyfsat resultat om jag själv får säga 72 slag netto.
Bilden föreställer en vy från serveringen ut över övningsområdet.

Tisdagstävlingen har jag inga foton från, men det blev en lång dag, för när vi hade spelat åtta hål så lade sig en tjock dimma över banan med resultat att tävlingen blåstes av i en och halv timme. När dimman lättade startade tävlingen igen men då hade det börjat att regna i stället. Jag spelade i alla  fall hyfsat om jag får säga det själv, 73 slag netto med ett hål fullt (9 slag). I sammandraget ligger jag på 8:e plats av 250 st. Det gäller att glädjas åt det så länge det håller i sig, men det är tre dagar kvar så det lär hända en hel del.

                              

Inga kommentarer: