lördag 25 maj 2013

Sista dagen


 Avslutningsdagen spelades på Visby golfklubb, som för övrigt blivit korad som en av sveriges bästa banor.
 Den utmärkelsen är verkligen ingen överdrift, för det blir svårt att finna en bättre bana både vad gäller layout, utmanande hål och fantastiska vyer vid havet.
Själva tävlingen måste jag säga att jag är mycket nöjd med om jag bortser dagen på När GK, men jag inser nog att det inte var banans fel att det gick dåligt där.
När sammanräkningen var klar så hamnade jag på 23:e plats av 231 deltagare.
 På kvällen var det bankett med prisutdelning på restaurang Hwitstjerna, strax utanför Visby. Det var helt fullsatt och vad jag imponerades mest av var att alla 400 gästerna hade fått in både mat och dryck inom 30 minuter, det kan man säga är effektivitet på hög nivå.
Kvällen inleddes med prisutdelning, ledd av gamle svenska spelgeneralen Tommy Wahlgren som för övrigt höll låda hela kvällen. Det var också mycket uppträdande och musik av mycket duktiga gotländska förmågor.
Till sist men inte minst så vill jag tacka vårt fantastiska värdpar GUN och BENGT för den här underbara veckan.

Inga kommentarer: