söndag 28 juli 2013

I fädrens spår


För ungefär ett år sedan råkade jag vinna min klass i SPF:s riksgolf och då fick jag en hel del fina priser. Bl.a fick jag ett vinstbevis som berättigade till en golfhelg i Dalarna. Det var två hotelldygn och två greenfee på Falun-Borlänge GK (Aspeboda) och Dalsjö GK för två personer så Marianne och passade på att få en helgupplevelse.

 
 Det blev tyvärr endast de ena banan vi spelade två dagar för det var tävling på Dalsjö både lördag och söndag.



 Vi åkte upp till Dalarna på fredagen och när vi checkat in på hotell Gustav Wasa (fyrstjärnigt) i Borlänge så åkte vi vidare till Falun där vi hälsade på en väninna och f.d. Rotabesökare som vi håller kontakt med. Vi blev bjudna på en superb middag hos henne.
 Lördagen spelade vi golf med Ann-Gerd på Aspeboda i nästan för varmt väder men man skall inte klaga på värmen när man tänker på alternativet.
På lördaskvällen sökte vi upp "Rotaborna" Lotta och Tommy som vi hittade i en båt i sjön Runn som har förbindelse med Dalälven. 
Under sin Sverigevistelse så har Lotta och Tommy lånat med sig Helene och Johns lilla hund ELLEN som verkade bli så glad när hon träffade oss. Kanske det var för att hon alltid får godis när vi träffas.
Söndagen spelade Marianne och jag en runda till på Aspeboda och då var det om möjligt ännu varmare än på lördagen, så varmt att vi inte orkade de två sista hålen.
I det stora hela så hade vi en alldeles fantastisk helg i Dalarna.

Inga kommentarer: