måndag 7 oktober 2013

Kamera

Idag var det en ganska lugn dag så efter att jag tagit emot några gäster som hade kört från Malaga i natt blev det en promenad till playan med tillhörande besök på La Costilla, där det avnjöts en kall öl tillsammans med Gambas al ajillo. Sedan hem för att göra startlistan för i morgon samt distribuera densamma till de platser vi brukar.
Efter att det nödvändiga avslutats för dagen så blev det en tur till Jerez de la Frontera med besök på WORTEN där jag inhandlade en ny kamera: OLYMPUS SZ-14 heter den. Den har 14 megapixlar och 24 gånger optisk zoom, vilket inte säger mig ett dugg. I kväll skall jag läsa bruksanvisningen som finns på en medföljande CD och i morgon hoppas jag att jag lärt mig hantera den så jag kan fota lite på tävlingen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Perre
Har just invigit terassen med ett glas vin - kl 20:06 och temperaturen är 16 grader (brittsommar). Nu uppackning. Ingalill hälsar/Owe