fredag 23 maj 2014

Dag 5

Så var vi då framme vid sista tävlingsdagen på 2014 års "Gotlandsvecka"
 Dagens bana var GUMBALDE GK, som är en privatägd anläggning och verkar vara alldeles fantastiskt välskött vad gäller både klubbhus och själva golfbanan.
 Jag anlände rätt tidigt så det hade inte samlats så många spelare ännu, men snart var alla 238 på plats.
 Ytterligare en bild på den vackra innergården som tillhör klubbhuset
 Dessa trevliga gentlemän var mina spelkamrater idag


Jag startade på hål 16 och det var inget lätt hål, man var tvungen att spela över ett ganska stort vatten om man ville in på green på ett slag.

I min klass så startade 238 spelare från alla delar av sverige så man träffar många nya bekantskaper.
Sammantaget så är jag väldigt nöjd med mitt eget spel, så nu är det dags att redovisa mina resultat: Dag 1 spelade jag Visby GK och lyckades gå på 74 slag, vilket blev placering 27.
Dag två spelade jag på den lättaste banan, Gotska GK, där jag gick på 70 slag, vilket avancerade mig till plats 7. Tredje dagen hette banan SLITE GK där jag hade 72 slag och jag var 4:a. Dag fyra var det den banan jag alltid haft svårast för, NÄR GK, men det gick OK i alla fall,nämligen 74 slag och avancemang till placering tre.
Dagens tävling på GUMBALDE är jag inte helt nöjd med mitt eget spel på. Jag schabblade bort mig på ett par hål, men lyckades i alla fall prestera 74 slag. Hur min slutplacering blev får jag reda på vid banketten i kväll.

Inga kommentarer: