onsdag 20 augusti 2014

Västkusten

Nu så här i slutet på augusti varje år, börjar golfsäsongen lida mot sitt slut och det medför att avslutningstävlingarna på alla serier och liknande har högsäsong.
Det bästa med golfen fr min del är att spela tävlingar och det gör jag på västkusten den här veckan.
Denna tävling är SPF:s riksmästerskap med tävlande från hela Sverige. Första dagen (i morgon) skall jag spela på en bana ute på en  som heter Skaftö. På fredag fortsätter tävlingen på en bana vid namn Lyckorna.
Jag körde ner till den här sidan av Sverige på onsdagen och hade bokat boende på  ett ställe som heter Askekärrs Bed and Breakfast.
Första intrycket av detta ställe var positivt när jag såg den här vackra infarten som var som en välklippt fairway och det jag tycker det är viktigt vilket intryck man får från början.                


Huset såg också mycket trevligt ut och mottagandet av hyresvärdarna var mycket hjärtligt.
Så det här blir nu min utgångspunkt för ett par dagar framåt.
Det här bed and breakfaststället hade bara tre run fr uthyrning men det jag fick var mycket smakfullt och ljust. Det skall också tilläggas att priset var humant när man betänker att det ingick både sängkläder, handdukar och inte att förglömma frukost.                     

2 kommentarer:

ingvar+birgitta sa...

hej perre lycks till på västkusten

i+B

Bengt sa...

Lycka till på tävlingarna! /Gunno Bengt