söndag 23 augusti 2015

fortsättning

Jag har varit på resande fot ett par dagar så jag har inte kommit åt att skriva något på den här sidan, men nu fortsätter jag:

Dag två av tävlingen spelades på Trummenäs GK, som var betydligt plattare och helt utan backar. Jag spelade med dessa två gentlemän, Wilhelm och Ivan och vi hade synnerligen trevligt hela rundan.
Som ni ser så var ruffarna bruna och väldigt täta, så om man hamnade där var det bäst att döma ut bollen, för det kostade fler slag att komma därifrån än att slå en ny boll.
På prisutdelningen i parklassen kunde man få se gamla bekanta, nämligen Wenche och Bosse som tog hem andrapriset.
Eftersom jag hade turen att hålla bollen där den skulle vara, så räckte det med 75 slag för att hålla undan för de som jagade mig från dagen innan. Själv är jag ganska förvånad att jag upprepade vinsten från föregående år. Formen inställer sig tydligen på hösten.
 

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra jobbat Grattis. Nu går tiden fort snart är vi i Rota. Hälsningar till Er Båda. Vi i 24:an