onsdag 16 december 2015

nostalgi

Det här inlägget är från november 2006. Då, när vi åkte som gäster så bodde vi alltid på Dunas y Luz och den här terrassen vill vi gärna minnas. Då tror jag lägenheten hette 2G.
 Vad jag vill minnas så var det fint väder hela den månaden, eller har jag möjligen förträngt om det var lite regn då och då. Men som synes var det i alla fall en strålande dag då det här kortet togs.

 Det här var första gången som jag var uppe i den vita byn Arcos De La Frontera, där jag tjusades av den fantastiska utsikten och hur den här restaurangen var byggd längst ut på ett stup.
 På den tiden var man medlem på endast en golfklubb och vad jag minns så fanns det endast  Sherry och Golf el Puerto. Det fanns inte heller det utomordentliga Pay and Play-kortet som vi har idag.
På tal om Golf el Puerto så fanns den här sagolikt vackra olivträdet utanför klubbhuset, men det försvann efter några säsonger, vi vet inte om det flyttades eller bara förstördes.
 Vi valde alltid vårt medlemskap på Golf el Puerto, vilket de flesta också gjorde. Eftersom alla var samlade på samma ställe så var det endast tävlingar där också. Det var något som kallades "månadens golfare" där man spelade fyra tävlingar och var det någon form av order of merit, så till slut blev en segrare och den här månaden blev det undertecknad.




2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka ungdomar!
God Jul!

önskar
Gunn o Bengt

Anonym sa...

Känns som om det var i går. God Jul önskar Inger o Rune