onsdag 17 maj 2017

4:e dagen

Näst sista dagen spelade jag på Gotlands stolthet, kronan bland golfklubbar och Sveriges 3:e bäst rankade golfbana: VISBY GK
 Tyvärr var det årets svåraste golfväder, oavbrutet regn och kraftig blåst, det hade lovats 4 m/sek, men meteorologerna hade glömt en siffra för paraplyerna som inte blåste bort vändes ut och in och jag har aldrig sett så många kasserade paraplyer i papperskorgarna som idag. Trots regnet så behöll greenerna hygglig standard.
 Här ser man hur folk förberedde sig för en lång och blöt dag.
 Det var i alla fall någon som stod och chippade i regnet.
En titt ut genom fönstret alldeles före start och konstaterar att vi inte kommer att slippa regnet och blåsten.
Klubbens golfshop är helt enorm, den är i två våningar med reasaker en tr. upp. Jag köpte mig en regnhandske och den var torr i ungefär tio minuter.
Mitt resultat idag blev en liten förbättring från 12:e till 10:e plats, men jag inser att det är för långt till toppen med bara en dag kvar.

Inga kommentarer: