måndag 26 februari 2018

utflykt

Nu har det hänt, det som jag trodde var omöjligt. För första gången sedan jag började spela golf har jag avanmält mig från en tävling som jag varit anmäld till. Orsaken är den att jag har fått så ont i höftleden, att jag inte kan stödja på högra benet ibland. Den gångna helgen har därför varit innesittande och knaprandes värktabletter.
 Idag orkade jag inte mentalt att sitta inom fyra väggar, utan vi tog bilen och gjorde en rejäl utflykt på måfå, där vi till slut hamnade i en liten badort ungefär 10-11 mil från Rota. Byn heter som ovan.
 Det märktes att badsäsongen inte var aktuell än på ett tag, men vi hittade i alla fall en liten strandbar som var öppen och även välbesökt av andra människor.
 Dagens lunch var lite friterade fiskar och bläckfiskar, helt OK.
 Det är inte mycket som ser mer övergivet ut än en tom strand den
 här årstiden. Vi tyckte i alla fall att det har sin charm.

Det må i alla fall sägas att det verkligen var rena bondvischan som vi hamnade på, som t.ex. stannade vi och beundrade den här platsen där man födde upp tjurar, kanske till slakt eller varför inte till tjurfäktning som ännu inte är förbjudet i södra Spanien.                 


1 kommentar:

Anonym sa...

Fixa höften innan du utmanar tjuren /Bengt