måndag 2 juli 2018

Usel golfrunda

Igår spelade jag en deltävling i "Sörmlandsutbytet" på Torshälla GK och det blev en av mina värsta golfrundor. Säkerligen upplever alla ibland att man inte bara spelar dåligt, utan att man dessutom har otur, men det är nog bara en dålig dag. 
 Det började redan på första hålet, där jag fick ett bra utslag, varpå jag frågade min markör om han hade koll, jadå svarade han. När vi gick fram mot bollen så pekade han på en boll och sa: här är den, varpå jag slog den. Vi började gå och ungefär efter 30 meter ligger en boll. Det var min!!!!! så jag hade spelat på fel boll. Naturligtvis skall man själv identifiera sin egen boll och det var klantigt av mig, men jag litade på min markör för han lät så säker.
Det finns inga bortförklaringar för dåligt spel, men incidenten på första hålet satt kvar i huvudet en stund. Nåja,vi fortsatte spelet och efter 9 hål hade jag i alla fall 16 poäng och det var väl OK.
Efter några hål var det ett par 3 på 104 meter med vatten till höger, men det var absolut inte i spel, så jag tog min järn-nia som är en favorit, siktade lite till vänster och slog till, varpå jag fick en j---a "socket" och det brukar jag sällan få, så adjöss med den bollen, bara att droppa och slå tredjeslaget som också blev misslyckat med en duff och bollen åt fel håll - inga poäng! sedan spelade jag sämre och sämre, slog in bollen i skogen och även någon till i ett vatten. Man får trösta sig med att det kan väl inte gå så här illa en gång till. Jag fick endast 10 poäng sista 9 hålen och en 23:e plats av 39 spelare.

Inga kommentarer: