lördag 18 augusti 2018

Slut för den här gången

SPF-tävlingen avslutades på Gränna GK igår i perfekt golfväder.
Årets arrangemang var det bästa hittills av alla år jag varit med. 
SPF i Gränna och Tranås skall ha all heder av årets värdskap. 
Tävlingen hade  kanonstart vilket brukar vara lite förvirrande när man kommer till en bana som man inte varit på tidigare,             Allt fungerade perfekt, som t.ex. var det s.k. hålvärdar som följde med ut till respektive hål där man fick sitt scorekort.
Så lite grand om min tävling: Eftersom jag låg så långt efter första dagen så var segerplanerna uppgivna. Jag spelade nog så bra som jag förmår, vilket gav mig 72 slag netto och avancemang till en 7:e plats, vilket jag var nöjd med.
Nu är det bara att se fram mot 2019 års SPF.golf som spelas på Säter GK och Dalsjö GK. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till fint spel / Bengt

Anonym sa...

Heja Perre, vi håller på dej!
Kram H&M