lördag 24 november 2018

24 nov

Idag var det dags för en ny upplevelse igen. Vi spelade på en riktigt
 fin bana som heter Hacienda Requelme.
 Liksom på de flesta banorna var det gott om bunkrar och vatten. Den ligger också inom en urbanisation med ganska tät bebyggelse.
 Här var det fördel för de som slår ganska rakt, för det är inte många meter brett vid sidan om sjön.
Jag undrar vad det var för konstigt djur som stod och lutade sig mot trädet. Var det möjligen en Tapir som någon föreslog, nej då, jag skojar bara, det är trädroten som ibland kan ta sig lite lustig form.
   
Efter golfrundan blev det naturligtvis ett besök i baren, men det var så mycket att välja på så det blev en kopp kaffe.

Förresten igår arrangerade Vivaespana en mycket uppskattad tipspromenad i staden och det var rätt knepiga frågor, som vårat lag faktiskt löste alla utom en. Jag skall ge ett par exempel som jag önskar att ni svarar på i kommentatorsfältet:

1)  Vilken var världens största ö innan man upptäckte Grönland?

2)  Vad är godare än Gud, ondare än djävulen, den rike behöver, den fattige har det och om du äter det så dör du?

För att kommentera, gå in längst ner och klicka där det står "ingen kommentar" eller X kommentarer, sedan välj anonym, så kan du skriva.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kluriga frågor Perre, men jag tror att Nya Guinea är störst
Och Ingenting är svaret på 2:dra frågan
Kram Inger