söndag 10 mars 2019

Varmt som f--n


 Dagens tävling, som är den sista för mig under den här vistelsen, spelades på en ohyggligt kuperad bana som heter PINTA PESTANA. Greenerna var ganska snabba men svåra, för dom lutade åt alla håll, m.a.o. var dom konvexa.
 Mina medspelare var två oerhört trevliga damer, Britten och Kerstin och min granne Anders. Tjejerna hade spelat banan så många gånger så dom kunde alla svårigheter, som dom tacksamt nog delade med sig till oss.
 Tävlingen var uppdelad i A-klass och B-klass, vilken jag spelade i och det gick över förväntan, nämligen hamnade jag högst upp på prispallen, mycket tack vare den trevliga stämningen i bollen.
Det här olivträdet är det äldsta i Europa, det är 1770 år enligt vad forskningen kommit fram till genom den s.k. kol 14 metoden. Det står på 18:e hålet, en bit från green, där kan man snacka om ålder.

Inga kommentarer: