torsdag 7 november 2019

La Torre

Ja, som sagt så har det varit tävling på den oerhört vackra banan La Torre. Den är bara par 68, men har mängder av svårigheter, såsom många bunkrar och vattenhinder. Du må tro att jag provade alla hinder, så min placering vill jag helst slippa att redovisa. Men det fanns andra som behärskade spelet i alla fall. Det var 85 startande.
 Här syns våra golfvärdar som förbereder prisutdelningen, som var sju priser i vardera herr och damklass och jag var verkligen inte i närheten. Herrarna spelade från gul tee.
 Förstapriset togs hem av Christer med 63 slag netto och Kerstin som hade 65. Christer sade något riktigt träffande, det skall tilläggas att förra tävlingen hade han 20 poäng. Han sade: Ni som har sett mig spela förut skall tänka på att GE ALDRIG UPP, för rätt som det är lyckas man med allt.
 Andrapristagarna var Anders med 68 och Birgitta med 65slag. Anders är för övrigt 80 år.
Härnäst kom Lennart med 68 slag och Caisa som hade 66.
Nästa spel blir en lottad sällskapsrunda på en bana som heter RODA nu på lördag, så en vilodag blir det.

Inga kommentarer: