fredag 5 november 2021

Tävlingsdags


Denna veckas tävling spelades på La Marquesa Golf & Countryclub som ligger ganska avsides från alla större vägar någonstans mellan Alicante och Torrevieja. Vilken tur att GPS:en fungerar. Området ligger väldigt högt upp i bergen, men det byggs rätt mycket runt banan och alla byggnader har utsikt mot golfbanan.
Nog trodde jag att jag hade lite mer kontroll över mina golfslag, men redan på hål 1 lyckades jag skicka iväg min boll i den här kanalen.
Mitt spel hade mycket mer att önska, som t.ex. på hål 16, där greenen består av en liten ö i den här sjön och den är bara 15 meter tvärs över, men endast 100 meter att spela. Jag började med att slå min boll c:a en decimeter kort så den försvann i vattnet. Jag tog en ny boll och ett nummer högre klubba, vad hände, jo den träffade greenen men fortsatte över, så det var bara att ge upp hålet. Summa: En dålig golfdag för mig.
 

Inga kommentarer: