fredag 31 januari 2014

Costa Ballena

För ovanlighetens skull så spelade vi en tävling på Costa Ballena vilken alltid är i ett fint skick. Tävlingsformen var bästboll par.
 Jag fick hoppa in som reserv och spelade med Anitha Sturesson.
Tyvärr nådde jag inte upp riktigt till min högsta nivå, så Anitha och jag blev bara femma på 36 poäng.
 Dagens tävling hade samlat 40 startande, vilket får anses som bra.
 Vädret var ganska bra golfmässigt, men solen lyste med sin frånvaro så man samlades inomhus i väntan på prisutdelning.

 Segrade gjorde Anithas gäster Irene och Ulf Karlsson, som dessutom skall åka hem till Sverige i morgon. Resultatet blev 39 poäng.
 Andrapristagarna heter Ann-Marie Lindstrand och Hans Hedman som också hade 39 poäng men något högre hcp

 Tredjepriset kammade Inger och Leif Tapper hem med 38 poäng.
På samma poäng, alltså 38 hamnade det gamla strävsamma paret Märta och Ralf Helsing, vilket var extra roligt för att efter sju år i Rota kommer dom att flytta till en ort nära Malaga för dom är de verkliga "longstayarna" men åker till Sverige med jämna mellanrum. Det blev ett något sorgesamt avsked, men jag tror att dom kommer att besöka Rota då och då i alla fall.

Inga kommentarer: