torsdag 20 oktober 2016

Nybörjare

Man är aldrig för gammal att prova på något nytt. Idag har jag gjort det, nämligen provat på att spela bowling.
 Goda vännerna Inga och Olle hämtade mig och tog mig med till bowlinghallen i Strängnäs. Där spelar våra golfveteraner en gång i veckan under icke golfsäsong.
Som sagt, det var verkligen prova på för mig, men efter fyra serier, vilket det alltid verkar vara, så kom jag upp i 330 poäng, vilket för mig var ett OK nybörjarresultat. Jag hade turen att bli lottad med Leif Björne,vilken för övrigt blev dagens vinnare, han hade en bit över 500 poäng. För mig var han en alldeles lysande lärare och jag kommer att fortsätta med detta under vintern.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Suveränt att komma ut på aktiviteter! Jag spelar boule varje onsdag, oxå kul!
Kram till dig och Marianne från mig, Gunilla

ingvar+birgitta sa...

grattisnperre!!!!!!

hur många strikes?????