onsdag 8 november 2017

Årspremiär

Som jag tidigare berättat så träffas Gripsholms golfpensionärer en gång i veckan och spelar bowling.
 Idag bestämde jag mig för att börja deltaga i denna svåra sysselsättning, så glad i hågen tog jag tag i eländet.
 Jag blev lottad med Lasse F. på samma bana och han hade tekniken för att slå ner dessa käglor, men mina klot måste ha varit ovala eller något liknande för de hade en tendens att gå sin egen väg.
Lasse missade även han en liten del och var verkligen irriterad att han inte kom över 500 poäng utan han slutade på 496, Vad skall då jag säga om min insats, där jag blev sist av alla på 344 poäng, nej tacka vet jag golf, där går i alla fall bollen ungefär där man siktar. Nåväl, jag tänker inte ge upp utan strid, så jag fortsätter ett tag till, om inte annat så är det trevligt att träffa de gamla golfarna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Som sagt Perre, man kan inte vinna varje gång! Men du är på gång... H&M