tisdag 9 januari 2018

otroligt

Efter att ha sett ett avsnitt av TV-serien "FARMEN" känner jag mig manad att göra ett inlägg här. 
Jag undrar hur TV-producenten eller vem det nu är som plockar ut deltagarna till serien lyckas att få ihop ett sådant här gäng både odugliga, tjafsiga, fula och som det verkar fullständigt dumma i huvudet. Dessutom ser det ut som om dessa individer inte heller vet vad arbete är.
Nu har jag fått skriva av mig frustrationen av vad jag sett av ett populärt program.
 Om någon annan sett något av avsnitten och har en annan åsikt så skulle jag gärna vilja ta del av detta.
Jag skall försöka bättra mig med att göra inlägg här, men man kan inte påstå att det hänt något särskilt men det blir det väl förhoppningsvis ändring på snart.

4 kommentarer:

stationsvakt@gmail.com sa...

👏😂

olovsdotter sa...

Hej Perre o Marianne!
Jag måste kommentera ditt inlägg här. Den erfarenheten du fått utav att se ett avsnitt av farmen, det fick jag för flera år sen då jag trodde att det skulle vara något att se på, men något så frukantsvärt missanpassade människor som samlats ihop i ett och samma program, det förstår jag inte att det är möjligt.
Men, det är väl kanske det som är det primära här att det ska vara ”knäppa” personer som måste få visa upp sig. Jag beslutade då att detta är INGET för mig, finns annat att se på TV:n.
Hoppas ni har det bra nere i Åkers styckbruk?
Ni följer mig så bra på FB så ni vet hur sjuk jag är, som tur är så vet jag inte när mitt liv är slut. Jag står iaf i kö till Hospice, sista anhalten. Ett underbart fint ställe ca 4 km från där jag bor nu. Där är det endast cancersjuka som får bo i livets slutskede. Så när det är dax för mig ska mina läkare remittera mig dit, det känns fint!
Jag har bokat många utlandstrippar i det sista, men jag har alltid varit för sjuk för att resa, därför alltid avbokning.
Kramar till ER! 💕💕

Perre sa...

Hej Gunilla!
Jadå, vi följer dina inlägg på FB och vi lider uppriktigt med dig. Fantastiskt att du har förlikat dig med din sjukdom som troligtvis är svårare än de flesta har. Men visst finns det väl ett litet hopp så länge du inte får den där remissen?
Jodå vi har det OK nu. Marianne tar sin situation som den är och hon kan ju gå skapligt med sin rollator, men inte utan ännu. Själv drabbades jag av cancer 2015, men min prognos är hoppfull i alla fall.
Kramar från oss båda.

olovsdotter sa...

Hej igen!
Jo för dagen så får jag en typ av cellgift som ska förbättra livet ”för dagen” men det är inget botemedel, det har jag bara fått några månader, så de vet ej hur det funkar i längden. Jag fick tidigare en typ av bromsmedicin, men hjälpte inget, tumörerna bara växte obehindrat. Allt återstår att se. Utvecklar inget mer här, som sagt ni får läsa på FB.
Massa goa kramar! 🙆‍♀️🙆‍♀️