torsdag 25 november 2021

La Finca

 Så har man då fått spela på en riktig mästerskapsbana och det var i och för sig en upplevelse. Banan La Finca (gården) ligger i något som ser ut son en gammal vulkankrater, för hela banan är omgiven av höga berg som ser ut som lava. Jag vet inte om det är så, men jag tror det. 

Det är nog den längsta bana som jag har spelat för enl. min stegräknare kom jag upp i 19000 steg och det visade 12, 1 km. Tråkigt nog så måste jag spela från gul tee för det finns inte någon slope för herrar på röd och då har jag ganska liten chans att hänga med de yngre "gubbarna" Jag är i alla fall nöjd med min egen insats idag.

Det här ser ut som ett fängelse, men det är en handgjord mur, sten för sten, som skall förhindra husen att kana ner i dalen.
Här ser man bergskedjan som går runt golfbanan. Ganska imponerande.
Det var rejält med vatten på de flesta hål och inte särskilt brett för bollen att landa på om man inte räckte in på green.
Sådana här snygga soffor av kakel var placerade vid varje hål.
På det här korthålet kan man se att det var en viss utmaning att slå in på green.
Den här bilden tog jag bara för att jag tilltalades av utsikten.
Ett ganska tilltalande avslutningshål med ett ganska brett vattenhinder framför greenen.


Inga kommentarer: