fredag 3 december 2021

Ute i ödemarken

 Idag var golftävlingen förlagd till en bana som heter VISTABELLA, vilken låg några mil inåt landet, men väldigt högt upp i bergen.

Banan hade en ganska varierande utformning med stora delar av ökenkaraktär som man helst skulle akta sig att slå bollen till.
När jag startade (jag gick i första boll) så blåste det enligt uppgift 21 sekundmeter och du ser bakom mig hur sanden virvlade upp.
Förutom ökenområdena så tycks banarkitekten vara förtjust i sandbunkrar, speciellt runt greenerna. Här kan man också se hur all växtlighet böjer sig för vinden.
Banan var också byggd så att man på ungefär hälften av hålen var tvungen att spela bollen över en stor damm.

Sammantaget så är jag ganska nöjd med banan, men jag får nog ändå erkänna att de banor som jag har spelat på i Sverige är i regel mycket lättare för min standard.

Inga kommentarer: