onsdag 22 november 2017

skumt

Om man tittar på en del amerikanska gangsterfilmer, så kommer man in i en halvskum lokal som ligger i en källare eller på annat vis är gömd för vanliga människor.
 Det kan på något vis likna lokalen som jag besöker på onsdagar, den ligger många trappor ned under en simbassäng, dock ganska undanskymd med en skum atmosfär.
 På filmerna är det samlat en del skumma typer som ägnar sig åt att spela poker, biljard eller bowling. Det sistnämda är kanske inte så skumt och de skumma typerna är här utbytta till Gripsholms GK:s pensionärer som i olika grad spelar bowling.
 Atmosfären är ganska avspänd och den sociala biten är viktigast, säger de duktiga. Men vem fan kan vara social när man är sämst av alla, men OK, någon skall ju vara sist, så varför inte?
Idag spelade jag med Bertil,som är en lugn och trevlig man, men som sagt c:a 150 poäng bättre än mig. Jag hade 386 i dag, men jag skall inte ge mig förrän jag kommit över 400.

Inga kommentarer: